joi, 9 iulie 2009

Apple lansează a patra generaţie iPod

Colosul condus de Steve Jobs va organiza, astăzi, un eveniment muzical sub sloganul „Let’s Rock”, pe care specialiştii îl leagă de anunţarea celei de-a patra generaţii de iPod-uri

Apple a invitat mass-media încă de săptămâna trecută la Yerba Buena Center for the Performing Arts, din San Francisco. Potrivit publicaţiei „ZDNet”, este aproape sigur că atracţia principală a evenimentului vor fi noile iPod-uri, mai ales că invitaţiile înfăţişează un bărbat sărind în timp ce ascultă muzică la un iPod, alături de promisiunea „playing soon”, şi că faimoasele playere de la Apple au fost anunţate la fiecare început de septembrie în ultimii trei ani.
În schimb, anticipează Reuters, compania
americană nu va anunţa decât în săptămânile ce vor urma şi mult aşteptatul update pentru laptopurile MacBook.
Apple, care trimite adesea invitaţii provocatoare la evenimente ce se sfârşesc în lansări de produse
, nu a oferit alte detalii legate de cel de astăzi.

O lansare în septembrie i-ar asigura companiei timp destul pentru distribuţie şi marketing
înainte de sezonul de cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă, când îşi vinde grosul de iPod-uri, explică publicaţia „CNET”.
Majoritatea previziunilor se opresc asupra unui iPod Nano modificat pentru a patra generaţie de playere de la Apple, ce readuce designul lung şi subţire al celor timpurii şi oferă un ecran lat, asemenea celui întâlnit la actuala generaţie.
Un alt candidat este un iPod Touch reîmprospătat şi la preţuri mai mici, din moment ce consumatorii au reacţionat bine la reducerile de preţuri pentru iPod Shuffle. Totodată, publicaţia „Ars Techinica” preconizează că va fi anunţat şi noul soft iTunes 8.
Steve, monopolist ca Bill
Vara aceasta, capitalizarea de piaţă a companiei Apple a întrecut-o pe cea a Google, transformând-o în regele financiar
din Silicon Valley, arată o analiză a publicaţiei „Newsweek”. Deşi Apple deţine doar 11% din piaţa americană de PC-uri, influenţa sa este mult mai mare
decât o arată cifrele oficiale. iPod-ul îşi domină piaţa, iar magazinul de muzică digitală iTunes a vândut peste cinci miliarde de melodii, devenind cel mai mare retailer de muzică din SUA. Potrivit „Newsweek”, Apple a preluat imaginea monopolistă pe care Microsoft o avea acum zece ani, idee trasată şi de un fost locotenent al lui Steve Jobs: „Steve este un monopolist în adâncul inimii sale. Este exact ca Bill Gates. Numai că nu a avut acelaşi succes”.
Litigiu pentru brevetul iPod
Kane Kramer, un inventator şi vânzător de mobilă britanic în vârstă de 52 de ani care a părăsit liceul la vârsta de 15 ani, susţine că a inventat playerul de la Apple, fapt recunoscut până la urmă şi de compania producătoare, potrivit documentelor judecătoreşti citate de „Daily Mail”. S-a dovedit că Burst.com, o companie erijată în deţinătorul brevetului pentru tehnologia din spatele cutiuţei de plastic, a folosit schiţele lui Kramer din 1979 legate de o cutie muzicală din plastic ce nu putea reda, la momentul respectiv, mai mult de 3,5 minute de muzică.