sâmbătă, 21 februarie 2009

Drumul spre Hollyood

Alexandra Maria Lara a filmat cu Anthony Hopkins in SUA.

Spune ca n-o tenteaza covorul rosu, nici visul american, insa ultimele filme in care a jucat ii netezesc Alexandrei Maria Lara drumul spre Hollywood. Recent intoarsa in Germania din Statele Unite, actrita romanca a jucat alaturi de Anthony Hopkins, in „The City of Your Final Destination”, in regia lui James Ivory, care va fi lansat in 2008.

Pentru 2007, Alexandra puncteaza inca o premiera asteptata: „Tinerete fara tinerete”, in regia lui Francis Ford Coppola, filmata in Romania, care ar putea fi lansata la Cannes, la fel ca si „Control”, in regia lui Anton Corbjin, o poveste despre solistul Ian Curtis de la Joy Division.

In tara, Alexandra promite sa vina in iunie la TIFF, la premiera filmului britanic „I Really Hate My Job”, unde joaca alaturi de Oana Pellea. In mai, va fi pe marile ecrane si „Offset”, regizat de Didi Danquart, realizat in tipografia „Evenimentului zilei”. Lara joaca aici alaturi de tatal ei, actorul Valentin Platareanu.

EVZ: Cum a fost experienta „Hopkins”?
Alexandra Maria Lara: Am jucat alaturi de Anthony Hopkins intr-o scena fantastica, din pacate doar intr-o singura zi. Eu am rolul lui Deirdre, prietena unui tanar care scrie biografia unui scriitor si are dificultati in a obtine drepturile de a o publica din partea familiei sale
. Am fost foarte impresionata de Hopkins, ca om si ca actor. De obicei, actorii mari sunt cei mai putin capriciosi si mai normali, contrar asteptarilor.

„Tinerete fara tinerete” al lui Coppola te-a apropiat de Romania? Stiai de Eliade dinainte?
De Eliade stiam ceva de la parintii mei si e surprinzator ca, facand filme in Romania, am descoperit foarte multe locuri frumoase de care nu stiam. E o placere sa lucrezi cu cineva care are atata putere si viziune, cum e Coppola. M-as bucura daca filmul ar merge la Cannes, dar nu stiu ce planuri are Coppola.

Cum au primit germanii „Offset”?
E un film care lucreaza cu foarte multe clisee, intr-un fel ironic, drept pentru care reactiile au fost amestecate. Dar asta poate fi un semn si in favoarea lui, pentru ca e un film care atinge un subiect dificil si provoaca la discutii. Iar sentimentul de a fi in Bucuresti, unde m-am nascut, si de a juca cu tatal meu a fost extraordinar.

Ai jucat de curand rolul unei amante, in „Control”, al lui Anton Corbjin. Se stie ca nu-ti plac scenele erotice
...
Din fericire, aici nu au fost scene erotice. Am mai refuzat anumite roluri in care ce se cerea era prea mult pentru mine. E un chin si pentru regizor sa te convinga sa joci ceva ce nu vrei. Sunt sigura insa ca voi fi nevoita sa le accept, la un moment dat. Scenele acestea nu sunt o placere pentru nimeni, se stie.

Cu ultimele filme, te indrepti spre Hollywood. E o tinta pentru tine?
Mie deja mi s-a implinit un vis, sa joc intr-un film al lui Coppola sau alaturi de mari actori, dar nu simt nicio mare presiune. Nu mi-am facut planuri, desi sunt o actrita ambitioasa. Nu simt nevoia sa plec in America si sa incerc acolo sa particip la sute de castinguri. Covorul rosu pare a fi o mare tentatie, dar prefer o viata
obisnuita. Riscul celebritatii e sa nu mai ai intimitate.

Celebra

Frumoasa nemtilor

Una dintre cele mai populare actrite din Germania, Alexandra Maria Lara, are in palmares, la doar 29 de ani, in jur de 50 de roluri. Nascuta la Bucuresti, fiica actorului si regizorului Valentin Platareanu s-a mutat in Germania cu familia, in 1983, si traieste la Berlin.

Numai anul acesta, Maria Lara va aparea in sase filme, alaturi de actori ca Anthony Hopkins, Sam Riley, Chris O’Donnell, Alfred Molina sau Michael Keaton, cu ultimii trei in serialul „The Company”, produs
de Ridley Scott.

Anul acesta va aparea si alaturi de Hervey Keitel, in „The Dust of Time”, regizat de Theodoros Angelopoulos. In 2005 a fost aleasa „cel mai frumos om din Germania”, in urma unei campanii
a celebrului cotidian „Bild”.